Obserwatorzy

czwartek, 10 stycznia 2013

chroba+ksiązka+herbatka+kocyk= ♥

Hej,
wreszcie się zawzięłam w sobie i postanowiłam coś napisać. Wiem, że długo nie dodawałam postów, ale to przez to, że od czterech dni choruję i jestem bardzo słaba. Jakoś nie miałam natchnienia do napisania czegoś.
W między czasie zaczęłam czytać książkę Carolly Erickson "Tajemny dziennik Marii Antoniny". Prawdę mówiąc nie zaczęłam ją czytać z własnej woli, gdyż jest to praca semestralna na historię. Ale pomimo tego musze powiedzieć, że jest bardzo interesująca i szybko wciąga.  Maria Antonia jest to najpierw arcyksiężniczka Austrii, a później żona Ludiwka XVI i królowa Francji. Jest postacią bardzo kontrowersyjną. Niektórzy ją podziwiają, a inni z niej szydzą. Kocha swojego męża, lecz nie tak namiętnie jak swoich kochanków. Wiąże się z nią wiele skandali obyczajowych, a sporo krzywdzących opinii na jej temat przeszło do historii.

"Pochłonęłam Tajemny dziennik Marii Antoniny w dwa dni, a kiedy skończyłam, raz jeszcze przeczytałam ostatnie strony, łakoma jak dziecko, które zbiera z talerzyka ostatnie okruchy tortu czekoladowego".
Judith Warner, The New York Times Book Review

"W tej doskonałej powieści historycznej Maria Antonina odzyskuje dobre imię... fascynujący lecz skorumpowany dwór francuski, rosnące niepokoje społeczne, okrutne ubóstwo, intrygi - wszystko znajduje tu swoje miejsce".
Deirdre Donahue, USA Today

"Carolly Erickson zamienia zimne fakty w gorącą literaturę, odkrywając przy tym bardzo ludzką prawdę ukrytą za maską historii".
India Edghill, autorka Quennmaker: A Novel of King David's Queen






 

To na tyle. Naprawdę zachęcam do przeczytania ;D.

5 komentarzy:

  1. Oglądałam film :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no... przydało by się żebyś pisała częściej
    no ale po za tym zostałaś nominowana do Liebster Blog Award [więcej u mnie nie-znajoma.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zostałaś przeze mnie wyróżniona w Liebster Blog Award ( szczegóły na moim blogu http://filmy-web.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń
  4. zostałaś przeze mnie wyróżniona w Liebster Blog Award (szczgóły na moim blogu) ;D tam są pytania a na Twoje pytania odpowiem tutaj w komentarzach.

    ej fajny blog, zaobserwuje licze na rewanżyk ;))

    simplebyanna.blogspot ;DD ;))))

    co do filmu, straszna prawdziwa historia ale film rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  5. jak znajdę czas na pewno skuszę się na tę książkę! :)

    obserwuję i zapraszam do siebie :)
    http://merveileuse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń